وبلاگ حقوقی انور فردپیاده
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ حقوقی انورفردپیاده و آدرس a-fardepiade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. 

قابل توجه دوستان دارای وبلاگ در بلاگفا: از آنجایی که سرویس بلاگفا وبلاگهای لوکس بلاگ را لینک نمیکند درصورت تمایل به تبادل لینک ما را با آدرس زیر لینک نموده وبهمون خبر بدید.

http://a-fardepiade.mihanblog.com





ادعاي فسخ نكاح

به تاريخ: 13/7/83 پرونده كلاسه ... شماره دادنامه 553، 552، 551
مرجع رسيدگي: شعبه ... دادگاه خانواده
خواهان: «ب – ط»
خوانده: «الف – الف»
خواسته: نفقه معوقه، تهيه مسكن، فسخ نكاح
گردشكار: خواهان دادخواستي به خواسته فوق به طرفيت خوانده بالا تقديم داشته كه پس از ارجاع به اين شعبه و ثبت به كلاسه فوق و جري تشريفات قانوني در وقت مقرر / فوق‌العاده دادگاه به تصدي امضاكننده زير تشكيل است و با توجه به محتويات پرونده ختم رسيدگي را اعلام و به شرح زير مبادرت به صدور راي مي‌نمايد.

راي دادگاه
در خصوص دادخواست تقديمي خانم «ب – ط» فرزند «ع» به طرفيت همسر خود آقاي «الف – الف» فرزند «ع» به خواسته مطالبه نفقه معوقه از تاريخ 1/9/81 لغايت صدور حكم با نظر كارشناس و احتساب خسارات قانوني و تهيه مسكن براي زوجه با رضايت وي به دليل شرط ضمن عقد و دادخواست تقديمي آقاي «الف – الف» به طرفيت خانم «ب – ط» به خواسته فسخ نكاح توجها به اوراق و محتويات پرونده‌هاي مطروحه دادخواست‌هاي تقديمي و لوايح و اظهارات طرفين در جلسات دادگاه و نظريه كارشناس منتخب دادگاه و نظريه پزشك قانوني و اينكه از نظر تمكين به معناي خاص و عام از طرف زوجه مانعي وجود نداشته و ندارد و تمكين از طرف زوجه به انحای مختلفه از زوج امكان‌پذير بوده است


ادامه مطلب
[ جمعه 21 مهر 1391برچسب:نکاح,فسخ نکاح,مطالبه نفقه,پرونده خانوادگی, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

 

استناد به مواد پيمان جهاني حقوق كودك در آرای محاكم

1- پیمان جهانی حقوق کودک یک پیمان‌نامه بین‌المللی است که برای دفاع و حمایت از حقوق کودکان تهیه شده است. این پیمان پس از ده سال گفت‌وگو بین کشورهای عضو سازمان ملل در سال 1989 میلادی تدوین و در سال 1990 به مرحله اجرا درآمد. در حال حاضر از 193 کشور جهان 191 کشور به این پیمان ملحق شده و خود را ملزم به اجرای مفاد آن نموده‌اند. جمهوری اسلامی ایران در سال 73 به صورت مشروط به پیمان حقوق کودک ملحق گردیده است پیمان جهانی کودک دارای یک مقدمه و 54 ماده است. 13 ماده آن درباره چگونگی اجرای آن در هر کشور است این پیمان به طور کلی چهار زمینه اصلی را در ارتباط با کودکان مورد توجه قرار می‌دهد که عبارتند از: بقاء، رشد، حمایت و مشارکت.
2- این پیمان‌نامه ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر پیمان‌های بین‌المللی متمایز می‌کند از جمله خصوصیات مهم عبارتند از:
- پذیرش عمومی پیمان - گستردگی مخاطبان پیمان- انعطاف‌پذیری پیمان- نگرش علمی پیمان- توجه به نهاد خانواده - اولویت منافع کودک
3- در این پیمان سن کودک کمتر از 18 سال ذکر شده و حقوق مذکور در آن بلااستثنا متعلق به همه کودکان است و دولت‌ها مکلف شده‌اند در اجرای این پیمان بیشترین تلاش خود را به کار بندند. (ايران سن را با حق تحفظ پذيرفته است)
4- امور خصوصی، خانوادگی و مکاتبات کودکان باید در برابر هر نوع دخالت و بی‌حرمتی و افترا محافظت شود. دولت‌ها موظف شده‌اند کودک را از هر نوع بدرفتاری والدین یا سرپرستان دیگر محافظت کنند و برای جلوگیری از هر نوع سوءاستفاده از کودک اقدام‌های مناسب اجتماعی را انجام دهند.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 21 مهر 1391برچسب:کودک,حقوق کودک,پیمان جهانی حقوق کودک, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

از منظر حقوقی اراده حقیقی متعاقدین صرفابر اساس اراده ظاهری آنان است که مسجل می‌گردد
                          اعلام اشتباه قاضی


تاریخ: 30/2/88
پرونده کلاسه: ...
شماره دادنامه:...
مرجع رسیدگی: شعبه ... دادگاه عمومی تهران
خواهان: «ش – م» با وکالت «س – ل» به آدرس ...
خوانده: «ح – الف» به آدرس ....
به تاریخ: 30/2/88
پرونده کلاسه: ...
شماره دادنامه: ...
خواهان: «ح – الف» با وکالت «م – ق» به آدرس ...
خوانده: «ش – م» به آدرس ...
خواسته: تایید و اعلام فسخ بیع
گردشکار: خواهان دادخواستی به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت خارج از نوبت دادگاه به تصدی امضاکننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می‌نماید.


ادامه مطلب
[ شنبه 15 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

با انتقال سرقفلی و یا حقوق صنفی، لزوما علامت تجاری منتقل نمی‌گردد


استقلال حقوق علایم و اسامی تجاری
.
.
.

«رای دادگاه بدوی»
مرجع رسیدگی: شعبه 3 دادگاه حقوقی تهران شماره و تاریخ دادنامه: 670 - 6/9/89
در خصوص دعوي آقاي .... به وكالت از آقايان اسماعيل زاد و علي محمد جعفري جابري به طرفيت آقاي نادر رفتاري با وكالت آقاي ... مبني بر صدور حكم به اصلاح نام مالك و صاحب علامت تجاري كلمه رفتاري به فارسي ثبت شده به شماره 85029 مورخ 27/10/77 واقع در خيابان وحدت اسلامي و صدور حكم به ثبت علامت فوق به نام همگي صاحبان امتيازات صنفي چلوكبابي رفتاري به نام آقايان 1- «الف» 2- «ج» 3- «ر» با احتساب كليه خسارات دادرسي به اين خلاصه كه وكيل خواهانها به شرح دادخواست و صورت جلسه دادرسي مدعي است علامت تجاري رفتاري با توجه به مشاركت موكلين در چلوكبابي رفتاري متعلق به كليه اصحاب دعوي است اما خوانده آن را فقط به نام خود ثبت كرده است كه مخالف حقوق ناشي از مشاركت موكلين مي‌باشد. لذا درخواست صدور راي به شرح خواسته را دارد و در جهت اثبات ادعا به استشهاديه محلي و اسناد انتقال مالكيت مشاعي محل چلوكبابي استناد نموده است.


ادامه مطلب
[ شنبه 15 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

ترخیص زودهنگام از بیمارستان جزء علت تامه فوت است یا تسریع در عوارض ضربه مغزی؟

پرونده کلاسه: ... شعبه ... دادگاه عمومی (جزایی) دادگستری ... دادنامه شماره ...
شاکیان: 1- «ل – ش» 2- «م – ش» 3- «م – ش» 4- «گ – ش» 5 - «ز – ش» 6- «الف – ش» 7- «ح – ش» 8- «ر – ش» 9- «غ – ش» همگی به نشانی ...
متهمان: 1- «م – گ» فرزند «پ» با وکالت آقای «م – ن» به نشانی ... 2- آقای «ع – گ» فرزند «پ» به نشانی ...
اتهام: قتل عمدی مسلمان
مختصری از ماوقع و جریان رسیدگی
1- به حکایت محتویات پرونده در ساعت 30/17 عصر روز یازدهم اسفندماه سال هزار و سیصد و هفتاد و چهار، در شهرستان .... درگیری فیزیکی به دلیل اختلافات فامیلی فی‌مابین خانواده‌های «گ» و «ش» رخ داده که طی آن فردی 52 ساله به نام «ق – ش» فرزند «ی» در اثر ضربات وارده به سر مجروح، پس از انتقال به بیمارستان شهید رجایی ...، به بیمارستان پاسارگاد تهران اعزام و بعد از بستری و انجام عملیات درمانی در تاریخ 22/12/74 مرخص و سپس مجددا در تاریخ 3/1/75 با شکایت از تالم تورم ساق پای راست به بیمارستان اخیرالذکر مراجعه و با دو روز بستری در تاریخ 5/1/75 با رضایت شخصی برادران خود به نام‌های «ع» و «م» مرخص گردیده، نهایتا در تاریخ 7/1/75 به علت به هم خوردن وضعیت مزاجی به بیمارستان شهید رجایی ... منتقل و فوت نموده است. اولیای دم مقتول به اسامی 1- «الف» 2- «م» 3- «غ» 4- «ز» 5- «ر» 6- «م» 7- «ح» 8- «ل» جملگی «ش» فرزندان «ق» و 9- «گ – ش» همسر مشارالیه، با تکیه بر شهادت شهود، اظهارات مقتول در زمان حیات، نظریات پزشکی قانونی و سایر دلایل و امارات، «م – گ» فرزند «پ» را قاتل عامد مورث خویش معرفی و تقاضای قصاص وی را نموده‌اند.


ادامه مطلب
[ شنبه 15 مهر 1391برچسب:پرونده های آموزنده,قتل عمد,علت مرگ,قصاص,قسامه, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

تمام افراد بشر آزاد به دنيا می‌آيند و از لحاظ حيثيت و حقوق با هم برابرند، همه دارای عقل و وجدان می‌باشند و بايد نسبت به يکديگر با روح برادری رفتار کنند(ماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر)______________________________ چند نکته درباره وبلاگ: 1)شما باعضویت دروبلاگ میتوانید به عنوان نویسنده وبلاگ مطالب خودتان را دروبلاگ بانام خود منتشر نمایید............ 2)اگرمایل به تبادل لینک هستید ازقسمت تبادل لینک هوشمند استفاده نمایید.............. 3)دوستانی که دربلاگفا وبلاگ دارند ومایل به تبادل لینک هستند میتوانندما را با آدرس http://a-fardepiade.mihanblog.com لینک نموده وبهمون خبربدن (لوکس بلاگ دربلاگفا لینک نمیشود)
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 123
بازدید ماه : 116
بازدید کل : 280669
تعداد مطالب : 228
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1


. تماس با ما .